Lånere bosiddende uden for:
- Aalborg kommune
- København og forstadskommuner
- Esbjerg kommune
kan få bestilte bøger sendt direkte til bopælen. Dette i stedet for at afhente bøgerne på en af vores afdelinger eller at skulle låne bøgerne igennem dit lokale bibliotek.
Vær opmærksom på, at denne ordning KUN gælder for vores eget materiale.
Materialet kan sendes retur til AUB med posten (du betaler portoen) eller afleveres på AUB. Alternativt kan materialet returneres til et af de fag- eller forskningsbiblioteker, som er med i ”bøger til døren” ordningen. I det fremsendte materiale vil der være ilagt en slip med en liste over disse biblioteker. Hvis du ønsker at returnere på denne måde, skal slippen blive i bogen, da den gælder som betaling.
Husk at materialet skal være os i hænde senest på den anførte afleveringsdato, da der opkræves gebyrer ved for sen aflevering.
Afleveringsfrister og øvrige låneregler følger i øvrigt lånereglementet.
Tilmelding
Er du allerede låner på AUB og ønsker at få ændret dit afleveringssted til "sendes", send da venligst en mail herom til aub@aub.aau.dk med angivelse af navn, adresse og AAU-card eller lånerkortnummer (eksterne brugere).
Lånerkort - indmeldelse
Du kan blive oprettet som låner ved Aalborg Universitetsbibliotek ved at udfylde denne indmeldelsesformular.
Serviceniveau
Bestilt materiale, som ikke er udlånt, sendes normalt fra biblioteket 1-3 dage efter at bestillingen er foretaget via Primo. Udlånte bøger sendes dagen efter, at bogen er hjemkommet.
Af licensmæssige årsager sendes artikler fra elektroniske tidsskrifter ikke direkte til låneren. Der henvises i stedet til fjernlån via dit lokale bibliotek.