Kan man få lån til­sendt?

Ja, det er stadig muligt at låne bøger og tidsskrifter fra os, selvom du bor langt væk fra vores afdelinger.

Lån via Bibliotek.dk

Den hurtigste og letteste måde er at bestille materialet via bibliotek.dk, og dér vælge afhentning på dit lokale bibliotek. Både udlån og aflevering vil derved foregå gennem dit lokale bibliotek.

Lån direkte fra Aalborg Universitetsbibliotek

Som alternativ til bibliotek.dk kan du få bestilte bøger sendt direkte hjem, såfremt du er bosiddende uden for:

• Aalborg kommune
  • Esbjerg kommune
  • København og forstadskommuner

Bemærk at dette kun omfatter Aalborg Universitetsbiblioteks egne materialer og altså ikke lån (fjernlån) fra andre biblioteker.

Bestilte bøger og tidsskrifter sendes normalt fra biblioteket op til 4 dage efter, at det er bestilt i Primo. Hvis du har bestilt et udlånt materiale, sendes det så snart, at der igen er et ledigt eksemplar.

For at få mulighed for at benytte denne tjeneste, skal du kontakte os på aub@aub.aau.dk.

Returnering

Bøgerne kan sendes retur til Aalborg Universitetsbibliotek med posten (du betaler selv portoen), eller afleveres på en af vores afdelinger.
Husk at de lånte bøger/tidsskrifter skal være retur til os senest den anførte afleveringsdato, da der opkræves gebyr ved for sen aflevering.

Afleveringsfrister og øvrige regler for udlån følger bibliotekets låneregler.